Tränar ni någon gång eller görs misstagen hos era kunder?
Detta är utbildningen som passar er som har säljpersonal (exempel utesäljare, innesäljare och kundsupport) som arbetat tillsammans under en tid och känner att ni vill ta nästa steg.
Vi använder er kompetens och erfarenhet för att höja er säljnivå till en ny nivå. Samtidigt så utgår vi från er verklighet och tar fram konkreta verktyg som ni kan använda direkt efter och unders utbildningens gång. Allt detta gör att vi utnyttjar tiden på bästa sätt för konkret arbete och kompetensöverföring.
6 personer
MÅL
Ökad försäljning.
SYFTE
Ökad förståelse och engagemang för försäljning.
Steg 1
halvdag
Här skapar vi en gemensam plattform att stå på inför, där våra olikheter ger oss en gemensam bild.
MÅL
Gemensamt nuläge vad vi tillför kunden.
SYFTE
Förståelse för nuläget och vår roll på marknaden.
INNEHÅL
Hur ser affären ut?
Hur ser vår befintliga säljprocess ut idag?
Hur jobbar vi med våra kunder idag?
Hur vill vi med jobba med våra kunder framöver?
Steg 2
MÅL
Få insikt i vad det är för värde vi tillför våra kunder.
SYFTE
Att hitta nya argument för ökad försäljning av våra produkter och tjänster.
INNEHÅL
Varför skall kunden köpa dina produkter och tjänster?
Vilka värden tillför du dina kunder?
Hur skiljer ni er från dina konkurrenter?
Steg 3
MÅL
Ta fram konkreta actionspunkter för det som vi kom fram till i steg 1 och 2.
SYFTE
Att skapa handling för ökad och effektiv försäljning.
INNEHÅL
Exempel på förbättringspunkter som kan komma upp
Säljprocessen
Prospektering
Kalla samtal
Planering kundbesök
Säljsamtalet
Sälja rätt produkter/tjänster
Våga ta betalt
Steg 4
1 ½ månader efter steg 3
MÅL
Få gruppen att jobba effektivt och åt samma håll utifrån säljmålen.
SYFTE
Bibehålla motivation och prestation över tid samt ge och ta feedback för ett starkare team.
INNEHÅL
Vad är motivation?
Vad skapar motivation?
Vad innebär det att vara högpresterande?
Hur ger och tar vi emot feedback?
100 000 SEK